En liten papirklem


Under pandemien ble det veldig populært med stempler/dies med papirklemmer, men pandemi eller ei, en papirklem er bedre enn ingen klem! 

Jeg er dessverre en av de som samler på kortene jeg lager, jeg sender veldig sjelden til folk jeg kjenner som har bursdag osv. Jeg har masse familie og venner oppe i Trøndelag, men sjelden de får noe kort fra meg. 

Men til jul ga jeg bort 10 forskjellige kort i julegave til et par stykker og tenkte det skal jeg fortsette med. Jeg kan jo ikke fortsette å beholde alle kort jeg lager... 

Men over til dagens papirklem 😄 

Jeg har et ambivalent forhold til diekutting, spesielt hvis det er mye. Jeg syns det tar så lang tid hvis det er mye som må stanses ut, men jeg elsker å pusle bitene sammen og se hva som fungerer og ikke. Her har jeg brukt Eclectic Garden diesBanner Builder dies og stempelsett, alt fra Concord & 9th. 

Etter å ha funnet ut hvordan jeg ønsket blomstene og limt de på, klippet jeg av nederste del av blomsterbasen for å gjøre det grønne kortere. Deretter stanset jeg ut basen for bannerdelen og limte blomstene på basen. Her brukte jeg bannerbasen som har plass til to bannere. Du kan velge om du ønsker to eller tre bannere. 
Stemplet jeg brukte har egentlig tre linjer, men tre linjer hadde blitt for mye. 

Jeg putta på ett par 3D foamputer på midten av bannerne og lim på kantene. Dette for litt dimensjon. 


Fant ut at jeg ønsket å bruke en av kolibriene som også er i diesettet så da ble det litt mer diekutting. 

Disse settene er noen av mine favoritter fra Concord & 9th, jeg har spesielt brukt banner builder settene mye!

Og til slutt så måtte jeg selvfølgelig bruke Cross Weaves 3D embossing folder for enda mer dimensjon. 

Fun note; jeg har ikke brukt noe hvitt! Og jeg har igjen rota godt rundt i skuffen med papirbiter og plukket forskjellig. 

Nå kjenner jeg det er på tide med noe fargelegging så i min neste bloggpost så skal du ikke se bort fra at det kommer noe fargelegging. Spørsmålet er; smådyr eller blomster? 

Håper ellers alle har hatt en fin januar, heldigvis er den snart over! 

Klem, Charlotte. 




Kommentarer