Å være takknemlig

Det var flere av oss som har hatt januartørke, men godt at vi er her for hverandre og kan fylle på med kreative ideer! 

Har lenge hatt lagret på min Instagram en reels fra Altenew der Erum Tasneem lager verdens vakreste vellum blomster. Over i bloggen til Altenew finnes blogginnlegget med flere bilder av Erums kort og en link til hennes YouTube video hvor hun forklarer steg for steg hvordan du kan lage dine egne vellum blomster. Disse er så flotte og gir et helt spesielt uttrykk! 

Valgte ut noen av stemplene fra Altenew Poppy Garden Stamp Set og stemplet disse med Tsukineko Versamark Watermark Stamp Pad og deretter embosset med Altenew Pure White Crisp Emossing Powder. Før jeg tok i bruk Versamark puta hadde jeg ofte problemer å få embossingen min fin og "crisp", dette var en game changer! 

Erum brukte en hvit fargeblyant og Gelly Roll Pen for å legge på farge, men jeg valgte en hvit POSCA tusj. Snudde arket slik at embossingen blir under og legger på farge på baksiden.  


Stemplet også noen blomster og blader på Strathmore Bristol Smooth, som er et perfekt ark for fargelegging med Zig Clean Color Real Brush

På blomsten er det brukt 207 Bordeaux Red, 028 Pale Pink, litt 052 Bright Yellow i midten av blomsten og 999 Blender. På bladene 043 Olive Green, 098 Pale Dawn Gray og litt 068 Deep Brown for å få nok dybde i det mørkeste og 999 Blender

Siden jeg har glemt av å kjøpe dien til Poppy Garden Stamp Set, måtte jeg ty til saksen og klippe ut alle delene for hånd, så nå legges dien i handlekurven før den blir glemt igjen! 

På kraftkartongen har jeg brukt Feeling Dotty stensil fra Altenew og Hero Arts Unicorn stempelpute for en litt dus prikkete bakgrunn. 


Teksten er hentet fra stempelsettet Friendship Blooms fra Hero Arts. Synes denne plata er så fin, liker så godt hvordan de to fontene er kombinert! 

Også en favoritt som siste prikk over i`en; Pinkfresh Studio Clear Drops Iridescent og noen prikker med hvit Gelly Roll penn.

Klem, Astrid :) 

Kommentarer

  1. Du inspirerer alltid, Astrid! Så stilig og effektfullt med vellum.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar