Til deg

Denne gangen har jeg laget et kort med motivet Gilded Rose fra Altenew.  Det havnet faktisk i handlekurven ca i samme sekund som jeg så det i butikken! Det finnes også en hot-foil plate til dette stensilsettet, noe som gjør resultatet helt magisk men det har jeg dessverre ikke (ennå). Jeg håper på at nissen legger en slik under treet i år så får det duge uten, enn så lenge.

Når jeg skal fargelegge med stensiler foretrekker jeg å bruke stempelplattformen min, f.eks. en Misti, og feste stensilene med magnetene. Enkelt og greit! Denne gangen brukte jeg Northern Shore mini-cube settet fra Altenew. Det er 4 stensiler og 4 farger i et mini-cube sett så de passer perfekt. 

De 4 stensilene i settet er merket med hvilket nummer i rekkefølgen de skal brukes (1-4). Jeg klarte jo å legge første stensilen opp-ned og måtte dermed gjøre det med alle de 3 neste også. Det går greit, men hele motivet blir "venstrevridd" i stedet for "høyrevridd". Det er ikke alltid det passer derav note to self: Sjekk at riktig side vender opp. 

Etter fargeleggingen skar jeg motivet til i ønsket format og kuttet til et panel som jeg fargela i den mørkeste blåfargen, dvs Arctic Mountain. Deretter limte jeg motivet oppå panelet og monterte dette på en kortbase.

Teksten er Altenews Fancy For You die. Brukte denne til å trykke ut 3 versjoner som jeg limte sammen. Lag nr 2 fargela jeg også i Arctic Mountain mens det tredje ble trykket ut i blank sølvkartong. Limte sølvskriften litt skjevt på det blå slik at det ble litt skygge og slik at man lettere skulle kunne se skriften.

Til slutt limte jeg på noen halvperler i sølv, og kortet var ferdig. 


Og med det ønsker jeg deg en god, fredelig og kreativ jul❤ Håper du viser oss det du lager på Papirias inspirasjonsgruppe på Facebook.

Kommentarer