You Are My Favorite Notification

Heisann! I dag tenkte jeg å dele et nytt prosjekt hvor jeg har brukt Copic-tusjene mine. 


Jeg brukte blomstermotivet Miss Your Smile fra Pinkfresh Studio og stemplet med Tsukineko Memento Tuxedo Black som er Copicvennlig. 

Jeg elsker å fargelegge den store blomsten!  

Jeg brukte Copic-fargene B41, B93, B95 og B97

Jeg begynner alltid med den mørkeste fargen for da vil de andre fargene legge seg over den og jeg synes man får et finere resultat. Bildene over viser hver farge for seg og hvordan det ble til slutt. Jeg fargela midten med B95 og B97.  

De aller fleste av tusjene mine er fra Copic Ciao-serien, men de er akkurat de samme som Copic Sketch, kun litt mindre og dermed mindre blekk. 

Til slutt klipte jeg ut den store blomsten og brukte Sakura Gelly Bright White penn nr. 10 på de hvite "stjernene". Jeg har blitt inspirert av en på instagram som bruker hvit gel pen og det ser helt magisk ut. Jeg får det ikke helt til, men det kommer seg!

Et lite tips når det kommer til "fussy cutting", altså å klippe ut motiv uten å bruke tilhørende die. Går rundt kantene med en sort Copic-tusj eller annen sort alkoholtusj. Dette gjør at det hvite som man ikke får med ved slik klipping forsvinner. Dette er greit å gjøre hvis motivet er stemplet i sort. Men husk å gjøre det fra bak motivet slik at hvis du er uheldig så unngår man sorte flekker på motivet 


Prøvde først en hvit bakgrunn, men likte det ikke så da ble det litt kortkirurgi med å klippe ut motivet for jeg hadde jo selvsagt limt alt på. Følte denne mørkeblå teal fargen passet bedre. Brukte deretter Sparkling Diamonds bakgrunn die fra Pinkfresh Studio. 

Setningen er embosset med Silver Fine Detail embossing pulver fra Ranger. 


Håper du likte prosjektet og føler deg inspirert til å både ta frem tusjene dine og en hvit penn. 

Charlotte.









Kommentarer