Vinterhilsen

På vinteren liker jeg å lage kort i kalde, klare farger, gjerne de samme som man ser på himmelen når sola står opp, eller går ned. Dette kortet er inspirert av det siste, og stjernene som så smått begynner å titte frem på himmelen. 


Dessverre har jeg ikke bilder av kortet "in progress" (jeg blir så revet med at jeg glemmer å ta bilder), men jeg skal forklare så godt jeg kan. 

Først har jeg fargelagt hvit kartong med Altenew "Dark Night" ytterst og Distress "Tumbled glass" innerst. Kantene har også fått litt "Black soot" på seg. Brukte blending brush til dette. Deretter puttet jeg kartongen i embossing-folderen "Mod squares" fra Altenew for å få litt struktur (den har blitt en ordentlig favoritt!). Deretter splættet jeg både med vann og med sølv akvarellmaling fra Altenews metallic watercolor set

Blomstene er også fra Altenew, fra settet "Vintage Garden".  I settet følger det med både dies og stensiler, men jeg valgte i dette tilfellet å fargelagge de skraverte delene av blomsten med sølv akvarellmaling, fra settet til Altenew (som jeg også splættet med). Dies'en til å stanse ut motivet med er imidlertid god å ha!

Teksten "Winter wishes" er fra et annet stempelsett fra Altenew, nemlig "Poinsettia & Berries". Jeg stemplet med hvitt blekk fra Hero arts på sort kartong og embosset med hvitt embossingpulver fra Ranger

Til sist limte jeg på noen krystaller fra Spellbinders.


I dag er det første desember og du har kanskje åpnet første luka i kalenderen? Ønsker deg en nydelig førjulstid!


Kommentarer