Nå er det jul - igjen!

Da var det min tur igjen til å poste på bloggen! Nå begynner jula å nærme seg med stormskritt, butikkene er allerede godt i gang med både julepynt, julemat og julesnop. Og jeg er godt i gang med årets julekort. 

Jeg tror jeg muligens har nevnt det før, men jeg ELSKER å lage bakgrunner og når man finner en teknikk man elsker så sitter man plutselig der med 10 bakgrunner. Men denne gang holdt jeg meg til ett panel. Denne teknikken delte Astrid i sin forrige post, men jeg valgte å dekke hele panelet med blekk. Jeg liker å kalle denne teknikken smooshing for det er jo det man gjør, smooshe arket ned i blekket. 


Jeg brukte Prize Ribbon, Villainous Potion og Seedless Preserves, smoosha de på et plastunderlag, spraya godt med vann før jeg dro arket gjennom blekket. Gjentok denne prosessen til nesten hele arket var dekket. Tørket det med varmepistol før jeg tok bittelitt blekk og gjentok prosessen, men i stedet for å presse arket ned så "slo" jeg det heller ned slik at kun litt blekk kom på arket for å skape litt effekt og interesse. 


Deretter tok jeg noe gullmaling jeg hadde liggende og "splætta" litt overalt. Til og med på brillene 😂

Jeg brukte julestjerneblomsten fra Poinsettia & Berries stempelsett fra Altenew. Denne er nå for øyeblikket utsolgt, men man kan også bruke Modern Poinsettia, også fra Altenew. 

Jeg embosset blomsten på vellum med gull embossing pulver og tenkte det kunne være en ide å lime vellumet på dobbelsidig limark og så stanse den ut med tilhørende die. Slik unngår man at lim vises gjennom. Men bakgrunnen skinte dessverre ikke så godt gjennom som hvis jeg ikke hadde brukt limarket. 



Jeg hadde allerede embosset Perfect Sentiments Holiday fra Pinkfresh Studio i gull så de hadde jeg liggende, men jeg likte ikke den hvite skyggen. Så da tok jeg like godt bittelitt Prize Ribbon og Seedless Preserves og smooshed den lille biten ned i blekket. 


Til slutt dekorerte jeg midten av blomsten med gullperler fra Pinkfresh Studio.

Håper du likte prosjektet og følte deg inspirert til å forsøke noe av det samme. 


Charlotte. 

Kommentarer