Livet er for kort til å finne opp kruttet

 


Av og til må man bare gjøre det man føler for. Da jeg gikk hjem fra jobben var det kaldt, det høggregna og lyset var borte. Asfalten var glatt av sleipe blader og jeg var våt og iskald på beina. Da er det bare en ting som hjelper: å gjøre noe man liker. For meg betyr det å finne fram mine Copic-tusjer

Jeg blir aldri lei av In the Woodland Stamp, Die & Stencil Bundle fra Altenew. Det burde ikke komme som noen overraskelse på noen min svakhet for blå-grønne farger, så etter litt prøving og feiling endte jeg med BG49, BG15, BG13 og BG32 på blomstene. Kan ikke motstå å bruke hvit Gelly Roll for å få fram litt ekstra glimt i de lyseste feltene.

Som Copic-bruker er jeg relativt ny, jeg har aldri tatt noen kurs og har aldri lært det formelt. I likhet med dere har jeg brukt timesvis på youtube for å lære.



Bladene fikk min nye favoritt-kombo på grønt: YG95, YG97 og YG99. Jeg ville at blomstene skulle stjele showet og at bladene skulle komme i bakgrunnen. I midten brukte jeg YR24 og YR27 og de lange pollenbærerne er YR18, YR04 og Y08 på toppen. Så brukte jeg diesene som følger med settet for å skjære det ut. Bomma ganske heftig. Livet, dere...


Jeg ville ha en mørk bakgrunn, som sagt blomstene skulle kjøre showet. Valget falt på mørk rød, tenk Velvet fra Altenew. Men hva da med den hvite (og skakke) ramma rundt blomstene? Som oftest liker vi den hvite kanten rundt, men igjen ... blomstene. Så jeg fargela rett og slett alt det hvite med den Copictusjen som lå nærmest, det ble R89 denne gangen. Tidkrevende, javisst, men du ser forskjellen her:


For å få litt mer action i bakgrunnen brukte jeg klassiske Altenew Molded Lines Stencil under litt Distress Oxide Ground Espresso. Ikke mye, bare litt for å få litt løft i bakgrunnen. 



Og siden jeg hadde bestemt meg for teksten "Du er god som gull" fra dette Kort og Godt-stempelet -- da måtte jeg jo ha gull.  Med VersaMark Ink og Altenew Antique Gold Crisp Embossing Powder smeltet jeg hilsenen.


Så fram med grisekassen som jeg bruker til all spraying og splætting og grising. Brukte Altenews metalliske vannfarger og den røffeste penselen jeg har. Her skulle det bli store gullflekker, ja, ikke noe dilldalleri. Kanskje dagens høydepunkt.

Som jeg sa i starten: av og til må man gjøre det man liker, som man er trygg på og som føles godt. Man kan ikke finne opp kruttet hver gang man skal lage et kort. Til det er livet for kort.









Kommentarer