Herrekort - snart farsdag

 Hei igjen!

Om ikke mange dagene er det farsdag - hedersdagen for alle fedre, og dagen da vi kan slå oss løs med egenlagde herrekort. Mitt er klart:

Jeg har nemlig fått en ny dille - Embossing folders! Det er magisk hva en plastfolder kan gjøre med et stykke papir. 
Papirbiten min var hvit og flat i utgangspunktet men ved hjelp av Altenew's Dark Night crisp dye ink, blending tool'en fra Altenew og embossing-folderen Mod-squares, også fra Altenew, har den blitt ganske så blå og strukturert.


"Hugs" er en die, også fra Altenew, som heter Circled greetings: Hugs die. Jeg stanset ut et motiv og klippet av sirkelen rundt før jeg dynket den godt i Versamark watermark stamp pad og embosset den i sølv. Denne limte jeg så oppå et blad fra stempelsettet Vintage Garden fra Altenew, igjen oppå et stykke vellum. Dette festet jeg så rått og brutalt med en stiftemaskin til kortbasen - det er jo tross alt et herrekort og ikke rette tidspunkt å bruke puselankene.

Jeg synes godt man kan bruke både diamanter og annet stæsj på herrekort også, og limte på noen studs fra Spellbinders. Og med det syntes jeg at kortet var ferdig:


Håper vi sees på StempelScrap-messa til helgen. Gleder meg veldig!


Kommentarer