En jungel av julestjerner


Jeg vet ikke hvordan dere har det, men for meg er julestjernene selve symbolet på jula. Nå får jeg ikke lenger julestemning i magen som jeg hadde som barn, men julestjerner får det i det minste til å kime litt i julebjellene mine.

Derfor er julestjerner obligatorisk for julekort. En av mine største julestjerne-favoritter har lenge vært Altenew Poinsettia 3D Die Set. Umiskjennelig julestjerne, men ikke altfor perfekt i bladene slik andre julestjerne-dies er. Så da jeg oppdaget Altenews blodferske Altenew Poinsettia Cluster 3D Embossing Folder i Papiria-butikken, vel, du kan kanskje gjette deg til resten. 

Siden jeg etter hvert har opparbeidet meg et - la oss si rikholdig - arsenal av farget kartong, var planen å se om jeg kunne spille på nyanser av en farge per kort. Starten var lilla. Bruk Altenew Gradient Cardstock Set - New Purple.



Jeg begynte med den lyseste fargen på det minste bladet/die, og mørkere farger lengre bakover i planten. I tillegg brukte jeg Tim Holtz' distress oxide til å lage litt dybde i fargene. Svirr en mørkere farge enn papiret ditt fra midten av bladene og ut med en blending brush. Enkel og effektiv skyggelegging.



Når alle bitene er ferdig KAN du velge å forme bladene, press midten ned og vipp kantene opp. Tippen av hvert blad former du rundt en penn. Dette gjør stjerna ekstra stor, så tenk deg om dersom du skal sende kortet i posten. Jeg kutta like godt to versjoner av den gule blomsten i midten. Så monterte jeg alle delene sammen med dobbelsidig tape


Nå er det embossing-tid! Jeg pleier å fukte papiret lett med litt vann fra en sprayflaske på god avstand. På begge sider, for sikkerhets skyld.  



SE så fint!



Litt splætt må til. Her klinte jeg Distress Oxide Villainous Potion i en akrylkloss, litt vann og vips blir det splætter av det.



Jeg synes den aller mørkeste diesen er litt usynkron, så jeg kuttet rett og slett ett blad til og limte det på under for en litt tjukkere plante.



Til slutt skar jeg to juleklem fra Kort og Godt ut av Lawn Fawn Metallic Cardstock - Gold som jeg limte oppå hverandre. Her passer Pinkfresh Studio Jewels: Espresso perfekt.


Siden jeg var så godt i gang, lagde jeg like godt flere versjoner av dette kortet med ulike farger, hilsner og pynt: 















Og det som kanskje ble min favoritt - fire shades of blue Altenew Gradient Cardstock Set - Sea Shore, stempel fra Kort og Godt stempel M-467 og Pinkfresh Studio Jewels: Sky Blue.




 



Kommentarer