Sprut og splætt

Dagens kort er et gratulasjonskort med "spruteteknikk", eller "splætting". Her må man hive seg litt utpå og gi opp på kontrollbehovet, men det rare er at jeg aldri har opplevd at resultatet blir dårlig. Kanskje noe å tenke på.

Bakgrunnen laget jeg ved å fargelegge et ark Neenah classic crest med Distress ink i rekkefølgen Faded Jeans, Pine Needles, Tumbled Glass og Shabby Shutters. Brukte da Altenew's Ink Blending Tool til å jevne ut overgangene men jeg tenker at man her ikke trenger å gjøre det perfekt. Litt rocka er bra. Deretter spruta jeg vann på vha en vannpensel for å lage mønsteret. Det er dette som er det mest spennende - hvordan blir det?
Så kommer enda mer gøy;
Jeg fant frem mitt Floral Notes stamp set fra Pinkfresh og stemplet motivet delvis på bakgrunnen min, i sort Obsidian Pigment Ink. Motivet embosset jeg så med clear embossing powder fra Ranger. Dette for at stempelet skulle poppe litt. 
Det samme gjorde jeg med "Birthday" fra Lawn Fawn's "Happy, Happy, Happy"-stamp set, dvs stemplet i sort og embosset. Må også bare si at dette stempelsettet er veldig anvendbart, du kan sette sammen ordkombinasjoner som dekker alle anledninger og kan absolutt anbefales.

Til slutt stanset jeg ut "Happy" fra Altenew's "Happy Holidays"-set 3 ganger i sort kartong og en gang i sølv, limte disse sammen og deretter på kortet. Også måtte jeg jo selvfølgelig ha på litt glam - dvs halvperler fra Pinkfresh

Innsiden gjorde jeg veldig enkel og limte kun en tynn stripe, faktisk avskjær, fra bakgrunnsarket jeg lagde, på en matte av sort og hvitt:

Voila, så var kortet ferdig!

Nærbilde, før halvperlene ble limt på:





Kommentarer