Kosekopp


Sniker inn litt jul tidlig i oktober jeg! Gleder meg til jeg kan gå full on julemodus, men av hensyn til de andre i huset skal jeg drøye det til sist i november. På hobbyrommet derimot kan jeg meske meg i jul hele året om så gjaldt, dette stempelet fra Lawn Fawn er så koselig. Candy canes, marshmallows og kakao, kan det bli bedre?! 


Jeg har stemplet motivene med Distress Ink i fargen Antique Linen slik at jeg kan farge stempelet uten en klar ytre kant, altså det som kalles "no-line coloring". Jeg er veldig glad i vannmalingen min, som jeg her har brukt til å fargelegge stemplene.

På det ferdige kortet ser man hvitt melksekum oppi den grønne koppen, dette har jeg embosset med hvit embossing. Før slet jeg litt med å få godt resultat når jeg embosset, men etter jeg anskaffet Tsukineko Versamark blir resultatet perfekt hver gang! 


På bakgrunnen har jeg brukt Distress Oxide og Ranger Mini Ink Blending Tool. Til kortbase bruker jeg Neenah Classic Crest Solar White, stødig og blender som en drøm. Det er simpelthen magisk hvordan Distress Oxide reagerer på vann, spray på og "løft" av med et stykke tørkepapir! Har også laget noen hvite "splætter" med utvannet hvit gesso.


I stempelsettet fra Lawn Fawn står det egentlig "HOLIDAYS", her foretok jeg litt stempelkirurgi og fjernet S`en, dette gjør jeg ofte hvis jeg ønsker endre på oppsettet eller korte ned stempler. "Wishes" kommer fra A Tag for All fra Avery Elle, et flott sett med mye verdi for pengene, en stor tag med 10 småord. Og som siste finish satte jeg på noen enamel dots fra Altenew.

Sees snart igjen! 
Klem, Astrid 



Kommentarer