En våtserviett kan brukes til så mangt!

Ja, her på bloggen skifter årstidene og høytidene i rekordfart! Sist var det sommer, nå er det jul. Igjen. 

Jeg hadde en ide med dette prosjektet, visste hva jeg skulle bruke, hva jeg skulle gjøre og alt. Men som så veldig ofte så får jeg nye ideer og originalideen skrapes. Jeg hadde til og med skrevet ned planen! Og den originale planen var ikke et julekort... Sånn kan det gå! Det er så mange forskjellige teknikker man kan gjøre med Distress Oxide og vanlig Distress. Noen ganger litt vanskelig å bestemme seg. 

Jeg skal prøve så godt jeg kan å forklare prosessen hvis teknikken jeg har brukt er ukjent for deg. 


Jeg startet med å legge et godt lag med Distress Oxide Peacock Feathers, Uncharted Mariner og Villainous Potion. Jeg bruker Neenah Classic 110lb og koster som disse fra Hero Arts. Jeg synes inkblending (i mangel av et godt norsk ord) går så mye bedre med slike koster enn med de originale med skum, syns jeg får en så god overgang. 


Så kommer det til teknikken. Den innebærer en stensil, en våtserviett og en die cutting maskin. 




Legg stensilen, jeg brukte Leaves & Berries fra Altenew, over prosjektet, teip fast. Legg prosjektet i maskinen, men ikke kjør gjennom enda. Du må selv finne ut hvilken sandwich med plater du trenger for å få til et godt resultat. Jeg bruker Big Shot og min sandwich er plate, ark, stensil, våtserviett, plate og en skim (jeg bruker en tynn plastskim). Kjør gjennom ett par ganger slik at våtservietten får gjort nytten.


Dette er hvordan det ser ut når du tar av stensilen. Ikke ta av teipen mens arket er vått! Det vil ødelegge papiret. Du kan enten la det tørke selv, jeg lot det ligge et døgn mens jeg gjorde noe annet, eller du kan bruke varmepistol. 

Som du ser så løftet ikke våtservietten opp alt blekket så dette må jeg jo skjule. 




Dette gjorde jeg ved å bruke vellum og embosset med sølv embossing pulver fra Ranger. Brukte et stempel fra Snowflakes Turnabout stempel sett fra Concord & 9th og snøflak fra stempel M-443 fra Kort og Godt. Puttet en sølvperle fra Pinkfresh Studio i midten av hvert snøflak som prikken over i'en. 

Vellum er kjent for å være vanskelig å lime på da limet vises gjennom, men ved å lage en strimmel så kan man lime det fast bak frontpanelet. Dette gjør at vellumet "svever".



Jeg håper du fant inspirasjon til å forsøke dette selv. 

Klem, Charlotte. 


Kommentarer