Deppa isbjørn og restemat



Hvis du er som meg, så har du en hel haug med papirrester som bare blir liggende. Nå skal jeg endelig få brukt noen av restene. 

Aller først lagde jeg en bakgrunn med stempelfarge fra mine kjæreste Tim Holtz Distress Oxide Inks. Etter at blande-børstene som disse fra Hero Arts kom på markedet er det å blande farger blitt en drøm. Fargene er Black SootEvergreen Bough og Speckled Egg. Som alltid er papiret jeg jobber på Neenah 110 lb.


Dagens oppgave var å lage et maskulint kort, og hva er vel mer mandig enn ruter. 

Jeg skar opp en haug med papir-strimler i fargene Rainforest fra Lawn FawnSage Leaf fra Lawn FawnDolphin også Lawn FawnSweat Leaf fra Altenew og Kiwi fra Hero Arts. Jeg brukte ingen mål, bare litt tilfeldige tykkelser:



Jeg festet de vertikale stripene med washitape øverst og så begynte jeg bare å veve papirstimler.
 


Da jeg hadde fått en papirvev som jeg likte begynte jeg å lime alle bitene sammen. Så fargela jeg min favoritt-isbjørn fra settet Polar Greetings fra Hero Arts med Copics. Elsker den melankolske holdningen hans. Jeg brukte gråfargene C1, C2 og C3. Skjerfet er R05R24 og R29. Bruker alltid spesialpapir for tusj når jeg skal bruke Copics. 



Jeg blandet litt hvit gouache med vann og dasket på en viftepensel for å få litt splætt i bakgrunnen. Motsto alle fristelser om å gønne på med pynt. Til gjengeld valgte jeg det mest spektakulære papiret jeg har, nemlig Lawn Fawn Metallic Cardstock - Holographic 2.0. Ikke lett å fange glansen og spillet i papiret på kamera. Diesene har jeg brukt før, Hero Arts Luggage Tag Alphabet Frame Cuts.



Jeg brukte like gjerne stempelsettet som hører til inni kortet som en liten overraskelse. Brukte igjen Speckled Egg fra Tim Holtz. Distress-putene gir en viss røft trykk.



Da er det bare å gyve løs på restene sine. 

Husk! Å veve er å leve. Noen som husker denne klassikeren fra Lille Lørdag?












Kommentarer