Aaaargh!




Denne bloggposten kunne like gjerne hatt tittelen "Nina gjør ting hun ikke kan". Jeg skal innrømme det først som sist; jeg sliter med både alcohol inks og med hot foiling. Det er med alcohol inks som med baking: det er et salig klin og du har lyst til å gi opp flere ganger underveis -- men når det funker så er det fint lite som kan måle seg med resulatet.

Hot foiling er ikke nytt sånn til hjemmebruk, jeg kjøpte min Spellbinders Glimmer Hot Foil System for tre år siden og mye skjer på området. Men resultatene er ofte varierende. Men etter hvert har man skjønt at folien lettere setter seg på mer glossy papir. Faktisk har jeg fått de aller beste resultatene mine på plast og acetate. Så jeg tenkte - hva om jeg hot foiler på yupo-papir som man bruker til alkoholbasert blekk? Dessuten klødde jeg i fingra etter å prøve min nye Altenew Exquisite Marble Hot Foil Plate!

Så fram med sugerør, sprit og store mengder tørkepapir - eller en klassisk helaften på et hormonelt gutterom om du vil :-) Lagvis sprer du alkohol og blekk på papiret og blåser forsiktig med et sugerør for å styre fargen dit du vil. 

Min idé var at jeg ville ha striper på skrått over papiret som lignet på mønsteret i min foil-plate - for en marmor-effekt. Selvfølgelig gikk det skeis utallige ganger og fingerene min så ut som dette til slutt:

Da jeg endelig fikk resultatet jeg ønsket meg med fargen aqualicious var jeg rimelig spent da jeg folierte med Spellbinders champange glimmer hot foil

Resultatet ble over all forventning!


Nå trengte jeg en hilsen og kjente at det var veldig på tide med en hyggelig oppmunting. Pinkfresh Studio Lea's Ornate Lowercase die set er et stilig bokstav-sett som passer til det meste. Siden bokstavene har outline kan du flere muligheter, med eller uten outline, en farge eller to osv. Bokstavene er så store at det er perfekt for slimline-kort.


Jeg tok med DU ER fra  Kort og Godt Stempel M-343 som jeg også brukte i siste innlegg. Brukte Altenew Pure White Crisp Embossing Powder - og tippet like godt hele beholderen ut over gulvet... Til slutt fant jeg fram en favoritt som aldri blir feil, nemlig Spellbinders Be Bold Blooms dies. Mulighetene er uendelige med dette settet, men du må like å fikle... 

Vurderer du på om du kan investere i en Spellbinders Glimmer Hot Foil System? Jeg deler gjerne mine erfaringer, og jeg lover å være ærlig. 




Kommentarer