Konfirmasjon!



Finnes det noe finere å lage enn konfirmasjonskort? 
En dag med så mye forventning og følelser i lufta, og en fin anledning til å lage noe som skiller seg ut og er dypt personlig.

Skal du investere i et kit som kan brukes til hvilken som helst anledning, da er Silk Art fra Altenew perfekt. Settet har et stort blomsterstempel, embossingfolder, dies som passer og stensiler som kan gi liv og farge til den tredimensjonale embossingen som er helt unik.




Legg papiret slik du vil ha det og smekk det gjennom stansemaskinen din. 
Sjekk det nydelige 3D-relieffet, da!


Nå er det tid for litt fargemagi. Jeg la første stensil (av tre) over blomstene og med hjelp av disse børstene sveipet jeg forsiktig en tynt lag med stempelfargen Wilted Violet


Jeg lot stensilen ligge og ved hjelp av en liten fingerbøl-svamp prikket jeg inn den mørkere fargen Villanious Potion der det er naturlig:


Svampen skaper en spennende tekstur i fargen som gjør resultatet litt ekstra spennende, spør du meg. Etter at blomstene var ferdige brukte jeg samme teknikk på bladene. Rødfargene heter Abandoned Coral og Candied Apple. (Jeg tror at jobben med å gi navn til fargene til Tim Holtz-produktene må være den morsomste i verden.)


Nå begynner det å ligne på noe her. Nå kommer dagens tjuvtriks: Har du ikke papir i den fargen du trenger? Da kan du farge hvitt papir ved å kline stempelputa rett på papiret. Jeg brukte samme metode for å finne rett farge til konfirmanten, og gikk tilbake til Wilted Violet. 


Denne gratulerer-diesen fra Kort og Godt er en gammel traver, den har vært godt brukt gjennom årene. Jeg ville også gjøre kortet litt mer personlig, så jeg brukte det utrolig allsidige bokstavsettet Hero Arts Luggage Tag Alphabet Frame Cuts fra Hero Arts til navnet Ine. Passer til alt. For fargen på bokstavene blandet jeg gulfargene Squeezed Lemonade og Fossilized Amber

Nå trenger vi litt rock'n'roll, litt rot, sånn at ikke alt blir for pent. Jeg skriblet litt med en vannbasert Zig-tusj på en akrylkloss, blandet med litt vann og flikket noen dråper med vannfarger på kortet med en pensel: 


Helt til slutt kostet jeg på meg noen sølvperler fra Pinkfresh Studio. Litt bling må det jo være.


Siden jeg var så godt i siget, og siden det er så gøy å leke med Silk art fra Altenew, lagde jeg like godt en versjon til. Denne gangen med en annen gratulerer-die fra Kort og Godt. 
Ja, hva synes dere: fungerer dette også for gutter?







 











Kommentarer