Høsten er her!

 


Heisann! Nå er turen kommet til meg og jeg elsker høstfarger og jeg elsker å fargelegge! Spesielt med Copics. Jeg prøver stadig vekk å gjøre noe nytt, spesielt når det kommer til blomster. Nå har jeg ikke gjort noe crazy med fargeleggingen her, men tidligere har jeg som regel holdt meg til ett sett med fargetoner, f.eks rosafarger. Siden jeg ville lage et høstkort tenkte jeg at jeg måtte fargelegge med høstfarger, men jeg har veldig lite gule og oransje Copic-tusjer så da kan man kombinere rosa/rødtoner med gult.

Jeg brukte Altenews Statement Fowers stamp set og stemplet det med Copicvennlig blekk som Pinkfresh Studio Hybrid Ink Pad Detail Black



Blomstene er farget med Copic Sketch R21, R22, R24, R59, Y08 og Y38. Jeg startet med R59 i midten og brukte flikker-teknikken, deretter R24, R22 og til slutt R21. Jeg tok ikke R21 helt ut da jeg skulle ha gult der. Begynte med Y38 rundt kantene før jeg tok Y08 og dro den helt ned til den møtte det røde.

Løvet er farget med YG00, YG93, YG97, E31 og E35. Her startet jeg med YG97 der hvor i mitt hodet det skal være skygge, så YG93 og YG00. For å få den «høstfargen» jeg var ute etter brukte jeg till slutt E31 og E35 over bladene.


I det siste har jeg blitt veldig glad i eclipse-teknikken! Det er en teknikk jeg har gjort før, men som med alle andre teknikker, de blir litt glemt så da er det jo moro å bruke den igjen. Jeg brukte «Hi»-diesen fra Everyday Sayings dies fra Concord & 9th 
og kuttet den ut fem ganger. Jeg startet først med å kutte fra selve motivet, så i hvitt som jeg la tilbake i diecut-vinduene. Deretter kuttet jeg fra biter av diverse kartong, hva slags kartong har egentlig ikke noe å si. Med eclipse-teknikken så er høyde viktig! Du kan enten bruke kun hvit kartong, sort eller forskjellige farger. Jeg brukte kartong som hadde lignende farge som de jeg har brukt til å fargelegge.

Jeg limte bitene sammen med flytende lim. Deretter limte jeg bitene på fronten slik at eclipse-teknikken ble synlig. Jeg synes det er en veldig kul teknikk!


Deretter fant jeg en liten bit sort kartong og embosset en setning fra Statement Flowers med hvit embossing pulver fra Ranger. Jeg brukte ikke Versamark som er standard for embossing, men hvit pigment blekk fra Hero Arts. Dette er noe jeg har lært av noen av de fiffige damene på Youtube. Ved å bruke hvit pigment blekk og hvit embossing pulver på farget kartong så vil embossingen bli skarpere.

Kuttet setningsstripen med en papirkutter og limte den midt på med bruk av veldig tynn foamtape.



Til slutt limte jeg på noen Peach Fuzz krystaller fra Pinkfresh Studio.


Håper du likte prosjektet mitt og er det noe du lurer på så er det bare å spørre!

Charlotte.

Kommentarer