Charming Floral Border

 Hei!

Og så var det min, altså Kirstis, tur. Jeg vil gjerne vise dere et par kort jeg har laget med Pinkfresh Studio's Charming Floral Border stamp and die set.



Jeg må innrømme at jeg bruker ganske mye tid på å titte rundt i nettbutikken til Papiria og dette stempelet, som også har tilhørende dies og stencils, havna i handlevognen med en gang. Avhengig av fargeleggingen tror jeg nemlig det kan være svært allsidig.

På det første kortet jeg lagde fargela jeg stempelet med Altenew's Rose Petal Mini Cube set, og fargene "Rose Quartz" og "Puffy heart". Jeg brukte da de 4 medfølgende stencilene og Altenew's Ink Blending Tool til å få det jevnt og fint. Bladene fargela jeg imidlertid med akvarellmaling. Deretter stanset jeg ut motivet med den medfølgende dies'en.


Bakgrunnen er laget ved hjelp av Pinkfresh's Ornate Medallions coverplate die. Må si at jeg har fått litt dilla på denne, den gjør ganske mye ut av seg og man kan bruke den til alt.

"Gratulerer" er stanset ut ved hjelp av Kort & Godts "Gratulerer"-die. Jeg stanset ut motivet 3 ganger og limte delene oppå hverandre for å få det tykkere og stivere. Deretter monterte jeg det på vha puteteip for å fremheve det ytterligere.

Til sist limte jeg på en del Metallic pearls, i fargen Silver, også de fra Pinkfresh. 


Jeg var så godt i gang så jeg måtte fargelegge stempelet en gang til, men denne gangen ville jeg ha litt klarere farger. 


Denne gangen fargela jeg stempelet med Altenew's red cosmos mini cube set og fargene "Coral Berry" og "Ruby Red". Jeg ønsket imidlertid å ha en klarere bakgrunn, og valgte å bruke Pinkfresh Studio's Diamond plaid-stensil, fargelagt med Distress Ink i fargen "Faded Jeans".

"Now this is something to celebrate" er hentet fra Charming Floral Border-settet, mens papirstripen (kan man kalle det det?) er fra settet til Concord & 9th som heter Triple-step blooming heart dies. Selve teksten stemplet jeg med Hero Arts pigment ink pad, i hvitt. Denne hvite stempelputen synes jeg dekker godt, til og med når man stempler på mørke bakgrunner. 

Til sist limte jeg på de samme halvperlene som jeg brukte på det første kortet - det gjør seg alltid med litt glitter og glam, er du ikke enig? 



Aller sist er et bilde av de fleste produktene jeg brukte:



Kommentarer