Bryllupskort



Hei alle sammen! Da var jeg så heldig at jeg fikk starte med å legge ut mitt kortprosjekt! Håper dere liker det!

Jeg falt pladask for Pinkfresh Studio Celebrate in Style bundle og ville jobbe med få farger. Dette synes jeg da lager et renere uttrykk, noe jeg synes passer til bryllupskort.

Bakgrunnen lagde jeg ved at jeg stemplet de tre lyseste fargene i Altenew Tranquility Mini Cube Set, Misty Morning, Cloudy Sky og Nimbus på et plastunderlag litt tilfeldig. Så sprayet på vann slik at de blandet seg litt, deretter la jeg et ark over slik at det trekte til seg fargene.




Deretter brukte jeg Altenew Mega Love die og skjærte ut flere for å bruke på bakgrunnen.



Limte ordet love på hvit bakgrunn og klippet av det som stakk utenfor kort formen.



For å få ekstra skarpe linjer på motivet, så må man ofte stemple flere ganger. Da liker jeg å bruke en stempel plattform f.eks Misti.

dette settet er det både stempel og sjablonger for å fargelegge selve kaken og blomstrene. Jeg brukte Ranger sitt mini blending foam for å fargelegge både kake og blomster. 



På kakene så valgte jeg å bruke samme blå farger som på bagrunnen Altenew Tranquility, hvor jeg også jobbet med de tre lyseste fargene. Blomstene brukte jeg Altenew Sugarplums Mini Cube Set, hvor jeg brukte de to mellomste fargene, Amethyst og Grape Agate. Bladene på blomstene brukte jeg Altenew Green Fields Mini Cube Set, hvor jeg brukte de to lyseste fargene, Frayed Leaf og Forest Glades.

Kakefatet ville jeg at skulle ``poppe´´litt så det ble i gull. Papiret som ble brukt er Altenew Brushed Gold Metallic Cardstock



Teksten Congrats er en del av Pinkfresh settet hvor jeg brukte fargen Nimbus. Teksten ``So happy for You´´er fra settet Altenew Leaf Canopy Stamp Set.
Jeg valgte å bruke stempelputer for å få motivet til å stikke ut mer slik at det blir mer 3D effekt. 


Håper dere likte det, og finner noe inspirasjon! 
Takk for meg, Anita Fossum Ørsjødal.

Kommentarer